新一代超密集網絡 – 流程與互通 (ART/248CP)

新一代超密集網絡 – 流程與互通 (ART/248CP)

新一代超密集網絡 – 流程與互通 (ART/248CP)
ART/248CP
平台
22 / 01 / 2018 - 21 / 01 / 2020
11,912

曾江州博士

PHY procedures for 5G Ultra-Dense Networks technologies - 5G MIMO beamforming - PHY procedures for - Synchronization signal block (SSB) for initial access - Beam management - Channel State Information (CSI) acquisition - Data transmission with precoding - PHY measurements for UE mobility tracking - 5G Virtual Cell - RRM and MAC modules for - RRM mobility tracker - MAC joint scheduler - MAC beam manager - LTE-NR tight interworking - LTE-NR tight interworking signalling procedures - Data flow control algorithms for LTE-NR dual connectivity 5G Ultra-Dense Networks PHY Procedures and Interworking - Commercial grade base station PHY layer reference design (PHY procedures and interworking) on C-RAN platform. - Integration and verification with 5G PHY Core. - Complete test infrastructure to validate and verify standard requirements.

河北遠東通信系統工程有限公司
恩智浦半導體


在下一代無線通訊中,為了滿足指數級別的系統吞吐量增長需求,未來的網路形態將會是超密集並基於多層網路。超密集網路 (UDN) 技術,通過於海量的高密度小區之間廣泛使用頻率覆用技術,能夠顯著增加系統總體容量。 在高密度蜂窩網絡系統中,高度重疊的小區加劇了小區間干擾和終端頻繁切換等問題。基於5G蜂窩網路中的新技術,本項目將研發新的基站控制程序以緩解上述問題。這些技術包括了5G MIMO波束管理流程,該流程提供了精確的波束控制,在三維空間對準目標使用者設備 (UE)。該技術降低了目標基站的傳輸功率並減少對相鄰小區的有害干擾。5G中的虛擬小區架構,通過整合一系列小區產生虛擬小區,進一步縮減了小區間干擾。智能基站程序能在發射接收點之間進行聯合傳輸調度以避免小區間干擾。因為不再需要跨小區切換,超密集網路中的頻繁切換問題也得以解決。本項目將會研發相關的高層算法和流程,應用於5G的三維MIMO和虛擬小區架構。 5G超密集網路中,小區覆蓋範圍的縮減容易產生覆蓋欠佳問題,也影響了鏈路的穩健性。在本項目中,ASTRI將會開發5G標準中的LTE-NR緊密連接程序。通過雙連接架構,5G用戶能夠同時訪問4G和5G的網路。成熟的4G網路能夠確保5G使用者無綫連接的穩健性。這也方便5G網絡運營商進行逐步部署,以縮減運營商的初期投資。 ASTRI是領先的4G網路方案供應商,並計劃通過本項目建立堅實的5G超密集網路技術基礎。很多公司已經表現出與ASTRI合作的強烈意願,並且準備採用該項目中開發出來的技術。通過本項目,ASTRI能夠產出專利,研發出新的算法,並提供面向5G超密集網路流程的研發架構。專案團隊正在與一些初期意向客戶 (包括HBFEC、NXP等) 開展商業討論。也和其他的客戶諸如英特爾、TCL、富士康、展訊、ELTA等討論本項目中其它技術轉移的可能性。