新一代超密集网络 – 流程与互通 (ART/248CP)

新一代超密集网络 – 流程与互通 (ART/248CP)

新一代超密集网络 – 流程与互通 (ART/248CP)
ART/248CP
平台
22 / 01 / 2018 - 21 / 01 / 2020
11,912

曾江州博士

PHY procedures for 5G Ultra-Dense Networks technologies - 5G MIMO beamforming - PHY procedures for - Synchronization signal block (SSB) for initial access - Beam management - Channel State Information (CSI) acquisition - Data transmission with precoding - PHY measurements for UE mobility tracking - 5G Virtual Cell - RRM and MAC modules for - RRM mobility tracker - MAC joint scheduler - MAC beam manager - LTE-NR tight interworking - LTE-NR tight interworking signalling procedures - Data flow control algorithms for LTE-NR dual connectivity 5G Ultra-Dense Networks PHY Procedures and Interworking - Commercial grade base station PHY layer reference design (PHY procedures and interworking) on C-RAN platform. - Integration and verification with 5G PHY Core. - Complete test infrastructure to validate and verify standard requirements.

河北远东通信系统工程有限公司
恩智浦半导体


在下一代无线通讯中,为了满足指数级別的系统吞吐量增长需求,未来的网路形態將会是超密集並基於多层网路。超密集网路 (UDN) 技术,通过於海量的高密度小区之间广泛使用频率覆用技术,能够显著增加系统总体容量。 在高密度蜂窝网络系统中,高度重叠的小区加剧了小区间干扰和终端频繁切换等问题。基於5G蜂窝网路中的新技术,本项目將研发新的基站控制程序以缓解上述问题。这些技术包括了5G MIMO波束管理流程,该流程提供了精確的波束控制,在三维空间对准目標使用者设备 (UE)。该技术降低了目標基站的传输功率並减少对相邻小区的有害干扰。5G中的虚擬小区架构,通过整合一系列小区產生虚擬小区,进一步缩减了小区间干扰。智能基站程序能在发射接收点之间进行联合传输调度以避免小区间干扰。因为不再需要跨小区切换,超密集网路中的频繁切换问题也得以解决。本项目將会研发相关的高层算法和流程,应用於5G的三维MIMO和虚擬小区架构。 5G超密集网路中,小区覆盖范围的缩减容易產生覆盖欠佳问题,也影响了链路的稳健性。在本项目中,ASTRI將会开发5G標准中的LTE-NR紧密连接程序。通过双连接架构,5G用户能够同时访问4G和5G的网路。成熟的4G网路能够確保5G使用者无綫连接的稳健性。这也方便5G网络运营商进行逐步部署,以缩减运营商的初期投资。 ASTRI是领先的4G网路方案供应商,並计划通过本项目建立坚实的5G超密集网路技术基础。很多公司已经表现出与ASTRI合作的强烈意愿,並且准备採用该项目中开发出来的技术。通过本项目,ASTRI能够產出专利,研发出新的算法,並提供面向5G超密集网路流程的研发架构。专案团队正在与一些初期意向客户 (包括HBFEC、NXP等) 开展商业討论。也和其他的客户诸如英特尔、TCL、富士康、展讯、ELTA等討论本项目中其它技术转移的可能性。