DTMB测试技术

DTMB测试技术

DTMB测试技术
ART/020CP
20080601 - 20090528
2830

易芝玲博士
The project deliverables are listed in the following. 1. Instrumentation technologies - Software tools for measuring and displaying DTMB signals - DTV field signal acquisition system - Post processing analysis software package 2. Project Final report
清华大学数字电视技术研究中心 香港科技园公司

本项目的目标在於在应科院-清华多媒体广播与通信技术联合实验室的框架指导下,为DTMB开发测试和分析仪器技术。 结合香港应科院通信技术领域在无线通信的技术力量,以及清华大学数字电视中心在中国数字电视标准方面的研究专长,该联合实验室将建立能够与一系列近期战略研究和开发项目开展紧密合作的基础和框架.该技术项目将设计开发建立测试设备所用的DTMB测量分析工具,是近期的一个关键核心项目。 本项目所规划研製的各项技术已经吸引了包括易达视讯科技和Tektronix等多家设备提供商的高度重视。