移动协作学习平台

移动协作学习平台

移动协作学习平台
ART/129CP
20111221 - 20130620
6465

赵盛章博士
There will be five deliverables in this project. They are listed as follows: 1. A software development kit (SDK) for neighbor network setup, group formation and management, high volume data broadcasts, etc. (15 months); 2. A lesson plan creation tool integrated with the Learning Management System for teachers to design mobile collaborative e-Learning lesson plans and activities (4 months) 3. Classroom applications (12 months): + in Android - classroom management client, group formation application, object identification modules (QR-code, RFID), etc. + in Windows - classroom management server. 4. Trials of collaborative learning practice in partner schools (9 months). 5. Patent filing (3 months)
罗家泳博士 刘汝强先生 汤逸生先生 陈宜廉先生 方来发先生 邹戗祁先生 何剑婷女士 朱世雄先生 祖洪峰先生 时浩邦先生 陈浩杰先生 王忠维博士 梁家怡太太 陈大伟先生
杭州虫二科技有限公司 香港中文大学资讯科技教育促进中心 Fifth Wisdom Technology Ltd [赞助机构] 香港教育局 Hong Kong Educational Publishing [赞助机构] 香港教育学院 电讯盈科有限公司 P2 Mobile Technologies Ltd [赞助机构] The Commercial Press (HK) Ltd [赞助机构] 香港大学教育应用资讯科技发展研究中心

来到2011年,香港教育局(EDB)将会开展学校电子学习先导计划。该项计划是以互动学习及「以学生为中心」的学习为首要重点,期望透过电子学习实现本地学校的教育变革。为了实现这些目标,当务之急是教育局和参与试验计划的学校得到应科院的全力支援。 在这个项目中,应科院将研发移动协作电子学习的相关技术并将这些技术应用在教育领域上。应科院的目标是当电子学习设备放在附近的时候,使用者能够作互动和协作学习。其中,将实物配对识别为数码资讯,管理邻近设备的网络活动以及移动学习的课程设计工具皆为此目标必要的核心技术。 这项目将会在教育改革方面产生深远的影响。它方便更多的老师将移动协作学习纳入在课程内。它能减少安装成本及课程设计所花费的精力,因而鼓励更多的学校采纳这种学习模式,并帮助他们实现教育局先导计划的目标。最後但也很重要的一点,应科院还期望该项目能提升其在电子学习解决方案市场的领导地位。