RFID和NFC控制器中模拟前端和混合信号IP设计

RFID和NFC控制器中模拟前端和混合信号IP设计

RFID和NFC控制器中模拟前端和混合信号IP设计
ART/155CP
20130701 - 20141231
11892

王克中博士
1) 0.18um TSMC CMOS tapeout of IPs of RF analog front end for signal transmit and receive (commercial grade). 2) 40nm TSMC CMOS tapeout of IP of analog module + digital controller – inkind from Alchip (commercial grade). 3) 0.18um TSMC CMOS tapeout of NFC chip of analog front-end + digital controller + 8051 MCU + memory + I/O cell (commercial grade). 4) 0.18um IBM 7HV mixed voltages BCD process tapeout of NFC chip of item (3) above – inkind from IBM. (industry grade process). 5) Test report for the NFC controller IC evaluation, specifications and datasheet. 6) Board for application development as a general reference on NFC communication and function evaluation.
王克中博士 游学武先生 Dr Zhuiqiang Tang (胡天豪先生 Ms Karen Wan Mr Xiaoxiang Li 陈达夫先生 Mr Jacky Cai Mr Henry Chiu Mr Brian Leung 温锦泉先生 陈桂枝女士 区建祥先生 黎凤翔女士 Mr Edward Wong Ms Pearl Ma Mr Yat Tung Lai Mr Ka Hung Kwok
Alchip Technologies Inc [赞助机构] IBM China/Hong Kong Limited [赞助机构] TENX TECHNOLOGY, INC

近场通信(NFC)技术将革新人们对信息获取和使用的方式。 拥有NFC功能的设备可以广泛应用在移动支付,预缴卡,互动广告,身份认證,交通收费和其他移动式电子商务应用。虽然香港是亚洲最重要的物流枢纽之一,拥有先进的非接触式基础设施(软件),但目前不具备必要的集成电路和系统技术(硬件),以维持其竞争地位。而ASTRI的提案将有助於改变这种状况。 本项目的目标是提供NFC的核心集成电路的设计能力,以使香港和中国能开发NFC(近场通信)和RFID晶片应用在相关连产品中。 我们会提供了一套全面的模拟和混合信号IP,包括一个RFID模拟前端和能满足不同调制的NFC数字电路控制器。 本项目需时18个月,研发经费港币1300万元。这项技术是ASTRI的重要研发方向,也应能够带来显著的商业化潜力。